БЮЛЕТЕНЬ РУХУ
НАЗАРЕТСЬКИХ РОДИН
Київська
Архієпархія УГКЦ
№41 (від 21.04. 2010)
Розпорядок наступних
реколекцій та зустрічей:
Парафіяльний день зосередження м.Дрогобич: 17квітня.
Парафіяльний день зосередження ус.Яблунька: 30квітня.
Регіональний день зосередження Калушського деканату: 1 травня.
Регіональний день
зосередження у Києві: 10травня.
Парафіяльний день зосередження м.Чернівці: 18травня.
Загальні
літні реколекції у Зарваниці: 19 – 25липня(уточнюється).
Формаційні реколекції у Голдашівці: 2- 8серпня.
Дитячий табір у Голдашівці: 16- 22серпня.
живи як Той, Хто воскрес (1)
Воскресіння – як
провіщення, як справжнє пророкування Ісуса – виражає ось яку істину: ви
повстали з мертвих в Христі Ісусі. Тому шукайте того, що горішнє – справ
небесних!
Воскресіння є
перемогою Бога в людині. Обдаровує людину здібністю звершувати неможливі речі –
зокрема жити сутністю восьми Блаженств, особливо тих с посеред них, які
відносяться до вбогості та чистоти.
Воскресіння є
тріумфом Бога в нас, доказом Його – як Творця всемогутності, здібної відновити
все сотворене.
Після Воскресіння
Ісуса історія людини не може вже занапаститись у хаосі, але невідмінно
спрямована на Світло, на Життя, на Любов.
Оскільки ми в Ісусі
Христі повстали з мертвих, радіємо небесній силі, яка є в нас: здібності
переживати вже тепер реальності, які можливі лише для Святого Духа –
Блаженства.
Міць Воскресіння
Ісуса, могутність, яку має Бог – яка виражається у здатності "творити все - новим”,
тепер передана нашій людській природі. З цих пір можемо вже сміливо промовляти:
Блаженні вбогі духом…
Блаженні засмучені…
Блаженні тихі…
Блаженні голодні та спраглі справедливости…
Блаженні милосердні…
Блаженні чисті серцем…
Блаженні миротворці…
Баженні переслідувані за правду (пор. Мт, 3-10)
Можливість жити за
Блаженствами завдячуємо лише Воскресінню Христа. Ми в змозі так жити, тому що і
ми "повстали з мертвих - в Христі”. Для «старої людини» - «людини-Адама» не є
чимось нормальним сприймати як блаженство страждання, плач, вбогість чи
переслідування. Лише Людина-Ісус міг так мислити та жити, а згодом переказати
це вміння як Свою таємницю. (пор. К. Каретто, Пустеля в місті, Варшава 1992, сс. 89-95)
- як продовжується
радість і дії Христового Воскресіння в моєму житті?
- наскільки дух
восьми Бллаженств впливає на мій спосіб життя – як християнина?
Для зустрічей молоді:
як учень Христа – вчуся любити…
активізуючий
засіб :
виберіть одну особу (або дві), яка
не сподівається, що має відбутися; нехай кожен з вас підійде до неї та скаже їй
на вухо: «Н., дуже люблю тебе!»; особа, якій сказали ці слова нехай розповість
про свої реакції: що подумала, що відчувала, що думає про щирість особи, яка їй
таке сказала…
духовний
коментар:
Апостол Петро ще під час Останньої Вечері був абсолютно
переконаний, що дуже любить Ісуса. Лиш те все, що пережив у зв’язку із своєю
невірністю, коли тричі відрікся укоханого Учителя, оголило його з усіх ілюзій.
Петро
побачив, що його любов є лише почуттям людської прив’язаності – а така
прив’язаність – під тягарем переляку, непорозумінь, страждання – не вистоює. У
важких ситуаціях людська любов здатна зрадити. Петро тоді вже це зрозумів.
Коли
бо, після воскресіння, Ісус запитує його: "Чи
любиш ти мене більш, ніж оці” (Йн 21, 15), відповідає: "Так, Господи, Ти знаєш, що люблю Тебе” (Йн
21, 15). Коли читати цей текст Євангелія мовою грецького оригіналу, можна чітко
побачити різницю поміж словами, яких для визначення розуміння любові вживає
Ісус і св. Петро. Ісус, коли запитує Петра про любов вживає поняття аґапе (дієслово – agapaô), що означає
любов безумовну, яка дає себе як цілковитий дар з себе в абсолютній вірності.
Зі свого боку Петро, який спізнав вже правду про свою любов, не сміє у
відповіді вжити це поняття й відповідає словом філео (phileô), яке виражає почуття чисто-людської любові.
Коли
Ісус удруге запитує Петра про любов аґапе,
Петро, згідно пізнаної вже правди про себе відповідає, що любить Його, але в
сенсі філео.
Третім
запитанням Ісус, достосовуючись до відповіді Петра, для того, щоб окреслити
його любов, Сам вживає слова філео,
тобто запитує про змінну та крихку людську любов свого учня. І Петро,
промовляючи втретє слово філео,
засвідчує: Господи, Ти все знаєш, Ти знаєш, що моя любов до Тебе є лише
почуттям людської прив’язаності.
У
цьому діалозі з Ісусом св. Петро визнає правду про свою духовну мізерність,
усвідомлює, що знов може зрадити. Проте, в його ставленні проявляється вже
виразно рішення будувати своє подальше життя на фундаменті правди.
Також
нам слід будувати на правді. Любов’ю аґапе
обдаровує нас Бог у час, який обирає Він сам. А Він, як навчав Йоан Павло ІІ,
"невтомно кличе до Себе нових учнів (...), щоб через вилиття Святого Духа (пор.
Рим 5, 5) уділити їм Божественної аґапе
– вміння любити так, як Він любить” (Vita
consecrata, 75). З нашого боку необхідним є плекати прагнення такої любові
а також те, щоб ми про неї просили. Шляхом, по якому можемо йти до такої любові
може бути сопричастя життя з Марією: коли поступово впроваджуємо Її у наше
внутрішнє життя. (пор. Зошит № 23)
пропозиції
запитань для бесіди:
- кого
легше любити: Бога чи другу людину?
- любов до яких людей складніша а до яких
простіша?
- яка
різниця поміж дружбою, симпатією а повноцінною любов’ю? наведіть приклади…
- як можна
вчитися справжньої любові? хто/що може допомогти?
(Теми з бюлетнів РНР
західних дієцезій РКЦ)
|