Наше життя й серце є тим середовищем, у якому відбувається чимало буревіїв, які часто важко приборкати. Сформувати правильний погляд на такі життєві переживання нам може допомогти опис утихомирення бурі, поданий у Євангелії (Лк.8.22-25). Учні разом з Ісусом відпливають від берега, щоб уночі пережити те, що було призначено тільки для них, а не для натовпу, який оточував Ісуса впродовж цілого дня. Ця подія трапилася після того, як Ісус розповів низку притч: про сівача, про лампу,про засів. Про гірчичне зерно…Усе це могло бути фоном цієї сцени. А сама вона починає розгортатися увечері (Мр.4.35). Проплили уже доволі велику відстань, коли цілком несподівано зірвався навальний вітер і почалася жахлива буря: «хвилі залиали човен». – пише Матей. А ще мандрівники усвідомили, що вже далеко відпливли від берега і тепер їхня доля залежить від милосердя стихії. У такій ситуації людина прощається в душі з найближчими й з розпачем думає про те, скільки справ залишилося незакінченими… А що Ісус? Він спить… Ця дивна, здавалось би, незрозуміла Ісусова поведінка теж щось означає. Чи не є такий сон символом нашого бачення Бога, коли ми опиняємося в надзвичайно критичних ситуаціях? «Учителю, чи Тобі байдуже. Що ми гинемо?» Саме так сприймає, усвідомлює близькість Господа людина, якою кидають хвилі, у житті якої бушує якась страшна буря, людина, яка втратила контроль над своїм життям. «Господи, я потопаю, а Тобі байдуже до цього?! Я йду на дно, а Ісус просто спить…» У таких ситуаціях маємо задовільнитися усвідомленням того. Що що Він є, навіть якщо нам здається, що зовсім не цікавиться нашою долею. У протилежному випадку Він нам може адресувати такий самий закид, який зробив своїм учням: «Чого ви такі боязкі? Ще досі не маєте віри?» (*Мр.4.40), «Де ваша віра?» (Лк.8,25). Справді, де наша віра, коли протистоїмо різноманітним життєвим бурям? Пропозиції запитань для ділення: 1.Які життєві бурі мені довелося пережити? 2.Чи я почувався тоді самотнім, покинутим? 3. Чи врешті - решт я помітив, що мене в такі моменти непомітно супроводжує Ісус?
|