БЮЛЕТЕНЬ РУХУ НАЗАРЕТСЬКИХ РОДИН
Київська
Архієпархія УГКЦ
№26 (від 19.12. 2009)
Без видимої величі
Протягом більшої частини свого
життя Ісус жив так, як і переважна більшість людей: щоденне життя без видимої
величі, з праці своїх рук, юдейське релігійне життя згідно з Божим Законом,
життя у спільноті. Про весь цей період нам об’явлено, що Ісус був
«слухняний» Марії та Йосипу і «зростав мудрістю, літами й ласкою в Бога та
людей» (Лк 2, 51-52). (Kатехизм Kатолицької Церкви 531
У духовному житті дуже важливою є точка
виходу, точніше основа і вихідна позиція. Дорога Ісуса як людини бере свій
початок у Назареті, і у часовому вимірі триває довго. Цей факт вказує, що те,
що є важливим для основи нашого духовного життя, можемо відкрити у прихованому
житті Ісуса. Щоб пояснити, наскільки це є важливим, о. Пйотр Ростворовський
використовує таке порівняння:
„Коли запускають ракету,
основним є рівновага її конструкції і належний вибір напряму, бо кожна помилка
у вихідній позиції призводить до відхилення від потрібного курсу, і чим далі
вона пролітає, тим більшою стає та початкова помилка. Щось подібне можна
сказати і про життя людини. Дуже важливою є її вихідна позиція, здорові і
зрівноважені принципи, на яких вона спирає свої аскетичні зусилля. Помилки у
цій вихідній позиції з часом збільшуються і призводять до щораз більших
відхилень, починаючи від звичайних дивацтв, і аж до великих викривлень.
Щоправда життя з його досвідченнями і дією благодаті може багато змінити і
виправити, і Бог об’являє себе часом в зовсім неочікуваний спосіб, попри повну
відсутність готовності людини”.
(o. П. Ростворовський OSB, Духовне
провідництво, Краків 2008, с. 53)
Сьогодні
звернімо увагу на один з тих основних принципів, які окреслює наведений
фрагмент з Катехизму: без видимої величі.
Згідно з о. Ростворовським „Будь-яке прямування до досконалості повинно
опиратися на виконанні звичайних обов’язків людини і християнина”. Карикатурою
побожності він називає занедбування найпростіших і основних обов’язків, шукання
піднесеного молитовного життя чи великої харитативної чи апостольської праці,
або якої-небудь іншої величної мети. (пор. там же, с. 55 і далі)
Питання для
ділення:
1. Чи ти
любиш свої щоденні обов’язки?
2. Чи ти
переконаний, що поглиблення духовного життя тісно пов’язане з простотою і
звичайною діяльністю, якою займаєшся щодня?
|