БЮЛЕТЕНЬ РУХУ НАЗАРЕТСЬКИХ РОДИН
Київська
Архієпархія УГКЦ №57(від 13.09. 2010)
I. Назарет школою Євангелія
Назарет – це школа,
де починаєш розуміти життя Ісуса: це школа Євангелія.
Тут ми передовсім
учимося дивитися, слухати, розмірковувати, пізнавати глибоке й таємне значення
цього дуже простого, покірного й такого чудового об’явлення Сина Божого. А
може, цілком несвідомо вчимося Його наслідувати.
Тут нам дано до
кінця зрозуміти, ким є Христос. Тут ми усвідомлюємо доконечну потребу в
роздумах про обставини Його життя серед нас: місце, час, звичаї, мова,
релігійні практики – все, чим послуговувався Ісус, щоб об’явитися світові. Усе
тут промовляє, усе набирає значення. Тут, у цій школі, ми усвідомлюємо потребу
в духовному розвиткові, якщо бажаємо дотримуватися євангельського вчення, бути
учнями Христа.
(Павло VI,
Назарет, 5 січня 1964 р.)
"Духовність Руху
Назаретських Родин черпає своє натхнення з Євангелія, яке реалізується, за
прикладом Христа, в радикальний спосіб у житті, ставленні, здійснюванні
виборів. Вона характеризується Христоцентризмом, який виражається в прямуванні
до повного сопричастя з Христом-Відкупителем, а це означає конкретно: любити
Бога і людей любов’ю Христа”.
Це важливо: друга
людина виявляється даром від Бога. У спільноті Святого Сімейства панувала
любов: Ісус любив і Ісус був коханим – Пресвятою Дівою Марією і св. Йосипом.
Отже, існує дорога навпростець, яка веде до святості: це любов до ближнього!
Саме так однодушно навчали Апостоли, як учні Христа:
св. Павло: „Увесь бо закон міститься у цій одній заповіді:
"Люби ближнього твого, як себе самого.” (Гал 5, 14).
св. Йоан: „аку ми заповідь одержали від нього: «Хто любить
Бога, той нехай любить і брата свого.» (1 Йн 4, 21).
св. Петро: „Очистивши послухом правди душі ваші для братньої
нелицемірної любови, любіть гаряче один одного щирим серцем” (1 П 1, 22).
св. Яків: коли, отже, виконуєте закон царський за писанням: «Люби
ближнього свого, як себе самого», - ви добре робите” (Як 2, 8).
Така – одноголосна
наука Апостолів; оскільки наша Церква не лише єдина, свята і вселенська, але та
також і апостольська – приймаємо відкритим серцем навчання Апостолів.
Для
світського християнина-католика, який живе у світі, першим ближнім є
чоловік-дружина, діти та подальші члени родини. Саме про це читаємо в
матеріалах Руху:
- "Для
членів спільноти взірцем для наслідуванням доступним для всіх є Святе
Сімейство, яке живе в Назареті. Родина, для учасників нашого Руху, є
середовищем, в якому всім слід єднатися з Богом; має бути спільнотою, якої
завданням є прямування її членів до дедалі тіснішого, особового єднання з
Небесним Отцем”.
- підіймаючи слова
ЙП ІІ матеріали Руху пригадують:
"Дорогою Церкви є
родина і багато вказує, що ця дорога – найважливіша: вона перша і загальна, а водночас у кожному
випадку – особлива, єдина та неповторна”.
(єп А.
Сємєнєвскі, Ченстохова, 10 квітня 2010 р.)
пропозиція запитань
для груп ділення:
1. Яке місце
Христа та Його Євангелія – у твоєму житті, у твоїй сім’ї?
2. Подай конкретні приклади на те, як
проявляєш свою любов для воєї дружини/свого чоловіка, дітей, батьків, рідних?
3. назви цю прикмету Святого Сімейства,
яка, на даний час, найбільш порібна для твоєї сім’ї?
Тема для молоді: про час, коли скучно, нічого цікаво не відбувається; про самотність
…
активізуючий засіб:
• поділіться на дві групи: прихильників і спокою, тиші та
прихильників пригод, живих подій
• після спілкування в групах, дайте відповідь на запитання:
- що робити, коли скучно, нічого особливо не
відбувається
фрагмент Євангелія: Лк 15, 1-10
духовний коментар:
Дуже важливий етап в житті це період, коли, на перший
погляд, у твоєму житті нічого не відбувається, коли не маєш конкретних завдань,
коли, як здається, перестаєш бути знаряддям в руках Бога.
Особливим чином
можемо тоді також переживати почуття самотності. І, через чимраз повніше
відкриття на сопричастя життя з Божою Матір’ю, наша самотність почне ставати
повна Її присутності, а завдяки Неї - присутності Бога.
В цей час, надзвичайно плідний на
благодаті, Бог буде очікувати нашого якнайповнішого відкриття на Його милосердя
і на Його приховану присутність в нашому житті.
Коли почуття почнуть
зникати, коли з’явиться емоційна порожнеча, а особливо коли будемо досвідчувати
крихкості нашої віри, тоді також зовнішня молитва буде позбавлена емоційних
переживань, а тим самим може стати чимось дуже важким, бо буде здаватись нам
лише пустопорожнім жестом.
І це буде для нас закликом до ще
повнішого довірення Марії і довірливої віри, що Вона ці вбогі залишки нашої
молитви, котрі складаємо Богу, перемінить в найцінніші дари справжньої молитви.
(пор. Зошит № 24)
Той хто молиться,
повинен до Бога звернутись, Йому визнати свою віру, свою любов, задавати
запитання і говорити Йому все, що підказує серце.
Дехто уявляє собі,
що, якщо не усвідомлює собі ясно якоїсь визначеної молитви, або якщо не робить
якогось конкретного постановлення, то в принципі нічого не відбувається. Це є
помилка, тому що зрозуміти що-небудь про Христа і перебування біля Нього, це
дуже спасенна річ. Скільки разів якась риса Його святої Особи стає живою, або
якесь Його слово нас зворушує – це вже означає, що в тобі відбувається
внутрішнє зростання. (Р. Гуардіні, Введення
в молитву, Краків 1981).
пропозиції запитань
для бесіди:
- що таке самотність?
- які використовуєте засоби, щоб не бути
самотніми? наскільки вони ефективні?
- чи може бути самотність – від Бога? (напр., коли не хочеться молитися, не
відчуваєш радості від спілкування з Богом…)
- чи, у такі важкі часи, пробували кликати Марію?
Бюлетні РНР західних дієцезій РКЦ